Οπτική παρουσίαση του διαδικτυακού σεμιναρίου με τίτλο και ενημερωτικά γραφήματα

Ακολουθεί Δελτίο Τύπου της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση:

Η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, μέσω της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση, υποστηρίζει τον στόχο που έχει τεθεί στο πλαίσιο της Ψηφιακής Δεκαετίας για την κατάρτιση 20 εκατ. ειδικών ΤΠΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2030.

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη ενίσχυσης των εκπαιδευτικών δράσεων στις νέες τεχνολογίες και αύξησης του αριθμού των ειδικών στις ΤΠΕ, ώστε να καλυφθούν τα κενά που καταγράφονται στην αγορά εργασίας, η Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση συμμετέχει ενεργά στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης με θέμα: «Ανακαλύψτε τη δουλειά των ονείρων σας στον ψηφιακό τομέα (Discover your dream job in digital)». Η εκστρατεία απευθύνεται σε μαθητές, σπουδαστές, γυναίκες, εργαζόμενους που επιθυμούν να  αλλάξουν επάγγελμα, αλλά και ανέργους που επιθυμούν να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας. 

Στο πλαίσιο αυτό, την 1η Δεκεμβρίου διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το διαδικτυακό σεμινάριο:  «Ανακαλύπτοντας τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στις ΤΠΕ  (Discovering ICT careers: beyond programming and coding). Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπρόσωποι από τις Εθνικές Συμμαχίες των κρατών μελών, οι οποίοι παρουσίασαν επιτυχημένες πρακτικές, όπως η χρήση βιομετρικών εργαλείων για την καταγραφή χαρακτηριστικών και την υποστήριξη της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης, αλλά και φοιτητές και νέοι επαγγελματίες που μοιράστηκαν τις επαγγελματικές τους εμπειρίες. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες και δράσεις που ενθαρρύνουν άτομα χωρίς ψηφιακό υπόβαθρο να βελτιώσουν τις προοπτικές σταδιοδρομίας στις ΤΠΕ, ενώ ταυτόχρονα  συμβάλλουν στην κατάργηση των στερεοτύπων αναφορικά με το φύλο ή την κατοχή πτυχίου μηχανικής ή προγραμματισμού. 

Πιο συγκεκριμένα, η Επικεφαλής Μονάδας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – DG CΟΝNECT Διαδραστικές Τεχνολογίες, Ψηφιακή τεχνολογία για τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, κυρία R.Schwinninger-Ladak, τόνισε ότι οι ψηφιακές δεξιότητες και η εκπαίδευση αποτελούν μέρος της «ψηφιακής κυριαρχίας» και πως το πρόγραμμα πολιτικής της ψηφιακής δεκαετίας βασίζεται στην ψηφιακή πυξίδα 2030. Ο Δρ. Anthony Mann – ανώτερος αναλυτής πολιτικής στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, εστίασε στην χρήση του PISA, ενός προγράμματος του ΟΟΣΑ για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών, προκειμένου να αναλυθεί το ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία στις ΤΠΕ.

Τέλος, επισημάνθηκε ως επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση των πρωτοβουλιών για την ενθάρρυνση των νέων, ιδιαίτερα των γυναικών, ώστε να σταδιοδρομήσουν στις ΤΠΕ, με απώτερο στόχο τη μείωση του έμφυλου ψηφιακού χάσματος και την απελευθέρωση της αναπτυξιακής δυναμικής της ψηφιακής οικονομίας.

Το σεμινάριο βιντεοσκοπήθηκε και διατίθεται στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=gTGi_U_579g&ab_channel=DigitalEU.

Το παρόν Δελτίο Τύπου εκδόθηκε στο πλαίσιο του έργου «DIGSKILLGR Connecting the Greek Digital Coalition to the European Platform for Digital Skills and Jobs», το οποίο χρηματοδοτείται από τον μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την ευθύνη του Οργανισμού European Health and Digital Executive Agency (HaDEA).

Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence)
  • Κυβερνοασφάλεια (Cybersecurity)
  • Διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of things)
  • Μεγάλα δεδομένα (Big data)
  • Αλυσίδα συστοιχιών (Blockchain)
  • Ρομποτική (Robotics)
  • Επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality)
  • Εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality)
  • Υπολογιστική Υψηλής Απόδοσης (High Performance Computing)
  • Μηχανική Μάθηση (Machine Learning)
  • Υπολογιστική Νέφους (Cloud Computing)
  • 5G
  • Τηλεπικοινωνίες
  • WiFi
  • Κβαντική Υπολογιστική
  • Λογισμικό (Software)
  • Ανάπτυξη εφαρμογών για φορητές συσκευές
  • Ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών (Web Development)
  • Μικροηλεκτρονική
  • Ψηφιακές δεξιότητες
Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Προχωρημένο
  • Επαγγελματίας/Ειδικός ΤΠΕ
Χώρα
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Ελλάδα
Είδος πρωτοβουλίας
  • Εθνική πρωτοβουλία