Πλαίσιο 

Η παρούσα πρόσκληση αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου του προγράμματος Horizon Europe στο πλαίσιο του προορισμού «Καινοτόμος έρευνα για τον κοινωνικό και οικονομικό μετασχηματισμό». Αποσκοπεί στην εμβάθυνση της κατανόησης του τρόπου με τον οποίο οι ψηφιακές τεχνολογίες, ιδίως η αυξανόμενη παρουσία τους στη ζωή των παιδιών, επηρεάζουν τα μαθησιακά αποτελέσματα, την ευημερία και το εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Περίληψη

Η πρόσκληση αφορά την αυξανόμενη ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στην καθημερινή ζωή και την εκπαίδευση των παιδιών. Τονίζει τη σημασία της προώθησης όχι μόνο της ακαδημαϊκής επιτυχίας αλλά και της κοινωνικής, συναισθηματικής και ψυχικής ευημερίας των σπουδαστών, σύμφωνα με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς στόχους πολιτικής. 

Τα σχολεία προσδιορίζονται ως βασικά περιβάλλοντα για τη μελέτη του τρόπου με τον οποίο η ψηφιακή έκθεση αλληλεπιδρά με τη μάθηση και την ευημερία. Η πρόσκληση αναγνωρίζει επίσης τις προκλήσεις που θέτει η ψηφιακή ανισότητα, η οποία επηρεάζει την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, καθιστώντας την ένταξη κεντρικό μέλημα. Τέλος, τονίζει την ανάγκη για αξιόπιστη, διεπιστημονική έρευνα για την τεκμηρίωση πολιτικών που αξιοποιούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τα ψηφιακά εργαλεία για τη στήριξη της χωρίς αποκλεισμούς και ολιστικής εκπαίδευσης.

Περιοχές

  1. Ψηφιακός αντίκτυπος στην ευημερία και τη μάθηση: Πώς τα ψηφιακά εργαλεία επηρεάζουν τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ευημερία των παιδιών, καθώς και τα μαθησιακά τους αποτελέσματα και την ακαδημαϊκή τους ανάπτυξη.
  2. Ισότητα και ένταξη: Πώς παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, η αναπηρία, το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο και ο ψηφιακός αποκλεισμός επηρεάζουν τις εμπειρίες των παιδιών με τις ψηφιακές τεχνολογίες.
  3. Σχολικό περιβάλλον και υποδομές:  Πώς τα φυσικά και ψηφιακά μαθησιακά περιβάλλοντα υποστηρίζουν ή παρεμποδίζουν την ευημερία των μαθητών και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
  4. Εκπαιδευτικές Πρακτικές και Παρεμβάσεις: Ποιες είναι οι αποτελεσματικές στρατηγικές διδασκαλίας, οι προσεγγίσεις σε επίπεδο σχολείου και οι ψηφιακές πρακτικές που ενισχύουν την ευημερία και τη μάθηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  5. Ρόλοι των εμπλεκόμενων μερών: Συμπεριλάβετε τις προοπτικές των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολείων για να κατανοήσετε τις ανάγκες, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες σε ψηφιακά εμπλουτισμένα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Ομάδες-στόχοι

  • Παιδιά στην πρωτοβάθμια και/ή δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση
  • Εκπαιδευτικοί
  • Σχολικές διοικήσεις

Κριτήρια επιλεξιμότητας

  • Οι προτάσεις πρέπει να περιλαμβάνουν:
    1. Ενεργός συμμετοχή παιδιών και νέων στην ερευνητική διαδικασία
    2. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις και προσεγγίσεις μεικτών μεθόδων
    3. Συμμετοχή πολλών ενδιαφερόμενων μερών, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτών, των εκπαιδευομένων και των υπευθύνων χάραξης πολιτικής
    4. Χρήση ευρωπαϊκών ερευνητικών υποδομών και ευθυγράμμιση με τις αρχές FAIR για τα δεδομένα

Σύνθεση κοινοπραξίας 

  • Τουλάχιστον τρεις νομικές οντότητες από τρία διαφορετικά κράτη μέλη της ΕΕ ή συνδεδεμένες χώρες, με:
    1. Τουλάχιστον μία εγκατεστημένη σε κράτος μέλος της ΕΕ
  • Οι επιλέξιμες οντότητες μπορούν να περιλαμβάνουν:
    1. Πανεπιστήμια και δημόσιοι ερευνητικοί οργανισμοί
    2. ΜΜΕ, νεοφυείς επιχειρήσεις και προγραμματιστές τεχνολογίας (ιδίως στην EdTech ή την ΤΝ)
    3. Μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί
    4. Δημόσιες αρχές και εκπαιδευτικά ιδρύματα
    5. Διεθνείς οργανισμοί, κατά περίπτωση
  • Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να διαθέτουν επικυρωμένο κωδικό αναγνώρισης συμμετέχοντος (PIC)

Χρηματοδότηση

  • Συνολικός προϋπολογισμός: έως 3 400 000 EUR
  • Αριθμός χρηματοδοτούμενων προτάσεων έργων: 3

Προθεσμία

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει στις 16 Σεπτεμβρίου 2025, ώρα 17:00:00, ώρα Βρυξελλών.

Aναδημοσίευση κειμένου, Impact of the learning environment and the use of digital tools in everyday life on key skills and competence development (HORIZON-CL2-2025-01-TRANSFO-07 – HORIZON-RIA HORIZON) Digital Skills & Jobs Platform.

Επιμέλεια μετάφρασης: Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση

array(27) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(17) "field_beneficiary" ["label"]=> string(20) "Δικαιούχοι" ["name"]=> string(11) "beneficiary" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(7) "wysiwyg" ["value"]=> string(0) "" ["menu_order"]=> int(9) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(0) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(25) "group_funding_opportunity" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["placeholder"]=> string(0) "" ["prepend"]=> string(0) "" ["append"]=> string(0) "" ["maxlength"]=> int(255) ["_name"]=> string(11) "beneficiary" ["_valid"]=> int(1) ["tabs"]=> string(3) "all" ["toolbar"]=> string(4) "full" ["media_upload"]=> int(1) ["delay"]=> int(0) }
array(27) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(25) "field_financing_condition" ["label"]=> string(37) "Όροι χρηματοδότησης" ["name"]=> string(19) "financing_condition" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(7) "wysiwyg" ["value"]=> string(0) "" ["menu_order"]=> int(10) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(0) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(25) "group_funding_opportunity" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["placeholder"]=> string(0) "" ["prepend"]=> string(0) "" ["append"]=> string(0) "" ["maxlength"]=> int(255) ["_name"]=> string(19) "financing_condition" ["_valid"]=> int(1) ["tabs"]=> string(3) "all" ["toolbar"]=> string(4) "full" ["media_upload"]=> int(1) ["delay"]=> int(0) }
array(21) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(26) "field_application_deadline" ["label"]=> string(20) "Application deadline" ["name"]=> string(20) "application_deadline" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(11) "date_picker" ["value"]=> string(0) "" ["menu_order"]=> int(11) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(0) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(25) "group_funding_opportunity" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["display_format"]=> string(5) "d/m/Y" ["return_format"]=> string(5) "d/m/Y" ["first_day"]=> int(1) ["_name"]=> string(20) "application_deadline" ["_valid"]=> int(1) }
Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Βασικό
Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες
  • Digital transformation
Μορφή χρηματοδότησης
  • Επιχορήγηση
Χώρα
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Αλβανία
  • Βοσνία και Ερζεγοβίνη
  • Καναδάς
  • Ισλανδία
  • Ισραήλ
  • Μαυροβούνιο
  • Βόρεια Μακεδονία
  • Νορβηγία
  • Σερβία
  • Τυνησία
  • Τουρκία
  • Ουκρανία
  • Ηνωμένο Βασίλειο
Βιομηχανία - Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • Λοιποί τομείς εκπαίδευσης
Ομάδα-στόχος
  • Ψηφιακές δεξιότητες στην εκπαίδευση
Απευθύνεται σε
  • Άτομα που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Είδος πρωτοβουλίας
  • Θεσμική πρωτοβουλία της ΕΕ
Διαβάσετε περισσότερα