Ο Διαγωνισμός Bebras® Challenge in Greece, είναι ένας δωρεάν Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης. Πρόκειται για μια διεθνή εκπαιδευτική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ανάπτυξη της υπολογιστικής / λογικής σκέψης (Computational Thinking) για μαθητές και μαθήτριες όλων των ηλικιών (Α’ Δημοτικού έως Γ’ Λυκείου) με ειδικές ονομασίες ομάδων (Σκίουροι, Σκαντζόχοιροι, Κάστορες, Αλεπούδες, Ελάφια, Λύκοι). Μέσω δημιουργικών και διασκεδαστικών προβλημάτων, τα παιδιά προτρέπονται να ασχοληθούν με προβλήματα που απαιτούν λογική, επίλυση, ανάλυση και σύνθεση, χωρίς να απαιτείται από αυτά να έχουν γνώσεις προγραμματισμού ή προηγούμενη εμπειρία.

Διεθνές επίπεδο

Ο διαγωνισμός ιδρύθηκε στη Λιθουανία το 2004 από τη Valentina Dagienė του Πανεπιστημίου του Βίλνιους. Από τότε έχει επεκταθεί σε δεκάδες χώρες, ανάμεσά τους και στην Ελλάδα, με εκατομμύρια μαθητές ετησίως: το 2018-2019, συμμετείχαν περίπου 2,7 εκατομμύρια μαθητές από 56 χώρες!

Εθνικό επίπεδο (Ελλάδα)

Στην Ελλάδα, ο Διεθνής Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras διοργανώθηκε πιλοτικά, για πρώτη φορά το 2019, από το Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου (LTEE lab). Στην πρώτη τότε ελληνική διοργάνωση συμμετείχαν πάνω από 13.000 μαθητές/-τριες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων από περίπου 398 σχολεία όλης της χώρας.

Τα τελευταία χρόνια η συμμετοχή έχει αυξηθεί σημαντικά με τον Διαγωνισμό 2024-2025 να προσελκύει περίπου 28.000 μαθητές, 700 σχολεία και 500 εκπαιδευτικούς.

Ο 4ος Διαγωνισμός 2025-2026 στην Ελλάδα θα διεξαχθεί στο διάστημα 10-21 Νοεμβρίου 2025!

Τι κερδίζουν οι συμμετέχοντες;  

Η συμμετοχή και μόνο έχει αξία και αναγνωρίζεται με ειδική βεβαίωση συμμετοχής. Η αυξημένη επίδοση στον διαγωνισμό διακρίνεται με ειδικά βραβεία. Πιο συγκεκριμένα, για τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό προβλέπονται τα παρακάτω: Βεβαίωση συμμετοχής, Έπαινος, Βραβείο διάκρισης και Βραβείο καλύτερης επίδοσης στη σχολική μονάδα.

Γιατί είναι Καλή Πρακτική

Ο Διαγωνισμός Bebras αποτελεί καλή πρακτική για πολλούς λόγους:

  1. Ενίσχυση Υπολογιστικής / Λογικής Σκέψης:
    Τα προβλήματα του διαγωνισμού σχεδιάζονται ώστε να απαιτούν κρίσιμη σκέψη, ανάπτυξη στρατηγικής και επίλυση προβλημάτων, όχι απλώς αποστήθιση ή γνώση προγραμματισμού, προωθώντας έτσι τις προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες των νέων.
  2. Προσβασιμότητα και συμπερίληψη:
    Ο διαγωνισμός δεν έχει κόστος συμμετοχής. Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, ακόμη και χωρίς προηγούμενη εμπειρία σε πληροφορική, μπορούν να συμμετέχουν. Επίσης, οι ηλικιακές ομάδες καλύπτουν δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, ώστε η εμπειρία να διαμορφώνεται σε αντιστοιχία με την ηλικία.
  3. Κίνητρο και αναγνώριση:
    Οι μαθητές λαμβάνουν βεβαιώσεις συμμετοχής, έπαινο, διάκριση, βραβεία. Αυτό δημιουργεί κίνητρο, ενισχύει την αυτοπεποίθηση, αναδεικνύει τα ταλέντα.
  4. Εκπαιδευτική αξία για δασκάλους και σχολεία:
    Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν το ρόλο του συντονιστή, υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό, παλαιά θέματα & λύσεις και εγχειρίδιο συντονιστή για καθοδήγηση. Αυτό βοηθά τόσο στην προετοιμασία των μαθητών/-τριών όσο και στην ενσωμάτωση της υπολογιστικής σκέψης στη διδακτική πράξη.

Μεγάλη κλίμακα και θετικός απολογισμός

Η συμμετοχή στο Διαγωνισμό συνεχώς μεγαλώνει, καταδεικνύοντας ότι υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την πρωτοβουλία, η οποία σε εθνικό επίπεδο έχει προχωρήσει και στη συγκέντρωση αναλυτικών στατιστικών (για τον 3ο Διαγωνισμό 2024-2025):

  1. Συνολικά συμμετείχαν περίπου 28.000 μαθητές εκ των οποίων η κατανομή ανά φύλο ήταν: 37% αγόρια και 31,5% κορίτσια. Το 31,5% δεν συμπλήρωσε το φύλο καθώς δεν ήταν υποχρεωτικό, αλλά υποθέτοντας πως η κατανομή των μαθητών αυτών ήταν 50% αγόρια και 50% κορίτσια, η συνολική κατανομή θα ήταν 52.75% αγόρια και 47.25% κορίτσια.
  2. Η μέση βαθμολογία, λαμβάνοντας υπόψιν κάθε ηλικιακή ομάδα, ήταν 36.65 πόντοι με άριστα τους 116 πόντους. Η μέση βαθμολογία ανά φύλο ήταν: 36.68 (αγόρια) και 36.41 (κορίτσια).
  3. Η διάμεσος βαθμολογία, λαμβάνοντας υπόψιν κάθε ηλικιακή ομάδα ήταν 34 πόντοι. Δηλαδή, το 50% των μαθητών είχε αποτέλεσμα κάτω από 34 πόντους ενώ το υπόλοιπο 50% πάνω από 34 πόντους.

Περισσότερα στατιστικά μπορεί να βρει κάποιος εδώ.

*

Για περισσότερες πληροφορίες πλοηγηθείτε στην ιστοσελίδα https://bebras.gr/ ή στην ιστοσελίδα διεξαγωγής του διαγωνισμού https://greece.cuttle.org/ . Για την υποστήριξη των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό στην Ελλάδα: support@bebras.gr

Οργανισμός
Έναρξη
01/10/2004T00:00:00
Λήξη
31/10/2025T00:00:00
Ομάδα-στόχος
  • Ψηφιακές δεξιότητες στην εκπαίδευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες για όλους
Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες
  • Digital transformation
  • Edge computing
Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Βασικό
Χώρα
  • Ελλάδα
Βιομηχανία - Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) (λοιπές υποκατηγορίες)
  • Εκπαιδευτική επιστήμη
  • Λοιποί τομείς εκπαίδευσης
Είδος πρωτοβουλίας
  • Διεθνής πρωτοβουλία
Είδος χρηματοδότησης
  • Συλλογική χρηματοδότηση (Crowdfunding)
Διαβάσετε περισσότερα