20/10/2025 00:00:00 - 21/10/2025 00:00:00



Σε απάντηση της ευρωπαϊκής δέσμευσης για την αύξηση της συμμετοχής των ενηλίκων στη μάθηση, στο συνέδριο αυτό θα παρουσιαστεί μια επισκόπηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων στα κράτη μέλη της ΕΕ, ενώ οι συμμετέχοντες θα συζητήσουν τον μελλοντικό ρόλο της δημόσιας χρηματοδότησης ή συγχρηματοδότησης της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 20 και 21 Οκτωβρίου 2025 στη Θεσσαλονίκη. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στους ατομικούς λογαριασμούς μάθησης και στα ταμεία κατάρτισης, με βάση τα αποτελέσματα ειδικών ερευνητικών έργων του Cedefop.

Οι εγγραφές για την εκδήλωση έχουν ήδη ξεκινήσει.

Η δέσμευση της Ευρώπης για την αύξηση της συμμετοχής των ενηλίκων στη μάθηση είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της απασχολησιμότητας, την προώθηση της καινοτομίας, τη διασφάλιση της κοινωνικής δικαιοσύνης και τη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος δεξιοτήτων. Όπως επισημαίνεται στην ευρέως αναγνωρισμένη έκθεση Draghi για το μέλλον της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ: «Ενώ η Ευρώπη θα πρέπει να στοχεύει να φτάσει το επίπεδο των ΗΠΑ όσον αφορά την καινοτομία, θα πρέπει να επιδιώξει να υπερβεί τις ΗΠΑ στην παροχή ευκαιριών εκπαίδευσης και μάθησης ενηλίκων, καθώς και στην εξασφάλιση ποιοτικών θέσεων εργασίας για όλους, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους». Μία από τις βασικές προτεραιότητες της νέας Επιτροπής είναι η αντιμετώπιση των ελλείψεων σε δεξιότητες και εργατικό δυναμικό, μέσω της ίδρυσης μίας Ένωσης Δεξιοτήτων. Στόχος της είναι να διασφαλίσει ότι όλοι οι πολίτες της Ευρώπης, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής, θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ουσιαστικές δεξιότητες και να συμμετέχουν στη διαρκή αναβάθμιση και επανακατάρτιση των γνώσεων και ικανοτήτων τους.

Η χρηματοδότηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην παροχή ευκαιριών μάθησης για ενήλικες. Η επίτευξη του φιλόδοξου στόχου του Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων για την αύξηση της συμμετοχής των ενηλίκων στη μάθηση απαιτεί αντίστοιχη αύξηση της χρηματοδότησης από διάφορες πηγές. Σήμερα, η δημόσια χρηματοδότηση για την εκπαίδευση των ενηλίκων στην ΕΕ ανέρχεται περίπου στο 0,5% του ΑΕΠ, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου το ένα τρίτο του συνόλου, ενώ το υπόλοιπο καλύπτεται κυρίως από εργοδότες (συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων εργοδοτών) που επενδύουν στην εκπαίδευση των εργαζομένων τους. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο του κράτους στη συγχρηματοδότηση της μάθησης ενηλίκων, η οποία μπορεί να λάβει διάφορες μορφές, όπως επιχορηγήσεις, φορολογικά κίνητρα και παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών που χρηματοδοτούνται από δημόσιους πόρους.

Για να διασφαλιστεί η επαρκής και βιώσιμη χρηματοδότηση για την εκπαίδευση ενηλίκων, απαιτείται η κατάλληλη στρατηγική και θεσμική δομή, ώστε να κινητοποιηθεί η δημόσια και να ενθαρρυνθεί η ιδιωτική επένδυση, συμπεριλαμβανομένων μηχανισμών επιμερισμού του κόστους. Είναι σημαντικό να προσδιοριστεί ο κατάλληλος ρόλος της δημόσιας χρηματοδότησης στα συστήματα εκπαίδευσης ενηλίκων και να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ των διαφόρων χρηματοδοτικών εργαλείων – όπως η άμεσα δημόσια παρεχόμενη εκπαίδευση, τα οικονομικά κίνητρα και άλλες μορφές στήριξης για άτομα και επιχειρήσεις – προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των περιορισμένων δημόσιων πόρων. Στόχος του συνεδρίου είναι να παρουσιαστεί μια συνολική επισκόπηση των διαφόρων δημόσιων χρηματοδοτικών εργαλείων που αφορούν την εκπαίδευση ενηλίκων, και να δοθεί η ευκαιρία για προβληματισμό σχετικά με τη μελλοντική τους πορεία. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν πρόσφατες ερευνητικές εργασίες του Cedefop στους εξής τομείς:

  • Οι συνολικές δομές δημόσιας (συγ)χρηματοδότησης της εκπαίδευσης ενηλίκων σε επίπεδο ΕΕ, βάσει εξειδικευμένων εθνικών εκθέσεων του ReferNet και της βάσης δεδομένων του Cedefop για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης ενηλίκων.
  • Οικονομική στήριξη σε άτομα που επιθυμούν να ξεκινήσουν μια μαθησιακή διαδρομή, με έμφαση στους ατομικούς λογαριασμούς μάθησης, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα μιας ειδικής μελέτης του Cedefop για το θέμα αυτό.
  • Διατάξεις για την παροχή κινήτρων στους εργοδότες προκειμένου να προσφέρουν κατάρτιση, με παρουσίαση των αποτελεσμάτων πρόσφατης μελέτης του Cedefop για τα ταμεία κατάρτισης στην ΕΕ, καθώς και επικείμενης έκθεσης που βασίζεται στα ευρήματα του πιο πρόσφατου κύκλου της έρευνας CVTS.

    ©CEDEFOP

Οργανισμός
Ομάδα-στόχος
  • Ψηφιακές δεξιότητες στην εκπαίδευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες για όλους
Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες
Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Βασικό
  • Ενδιάμεσο
  • Προχωρημένο
Χώρα
  • Ελλάδα
Βιομηχανία - Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • Λοιπά προγράμματα και προσόντα (εκτός λίστας)
Γλώσσα
  • Αγγλική
Είδος πρωτοβουλίας
  • Θεσμική πρωτοβουλία της ΕΕ
Τρόπος διεξαγωγής της εκδήλωσης
  • Με φυσική παρουσία
Διαβάσετε περισσότερα