Η κυκλική οικονομία είναι το θέμα του φετινού 4ου Ανοιχτού Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ο οποίος ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2022 με την ανακοίνωση των έργων τα οποία ξεχώρισαν σε κάθε κατηγορία.

Στόχος του Διαγωνισμού για το 2022

Ο Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην εκπαίδευση επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την κυκλική οικονομία. Οι μαθητές θα εξοικειωθούν στη χρήση ανοιχτών τεχνολογιών. Μέσα από δραστηριότητες συμμετοχικής δημιουργίας θα σχεδιάσουν τρόπους με τους οποίους θα μεταμορφώσουν τις καθημερινές συνήθειες των ίδιων και της κοινότητάς τους. Με αυτόν τον τρόπο θα διερευνήσουν νέες δυναντότητες συμμετοχής σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Οι ομάδες μπορούν να υποβάλλουν έργα ανοιχτών τεχνολογιών αναφορικά με θέματα κυκλικής οικονομίας στο πλαίσιο του σχολείου τους ή και της γειτονιάς τους.

Η έννοια της κυκλικής οικονομίας

Η κυκλική οικονομία έρχεται σε αντιπαράθεση με το παραδοσιακό μοντέλο οικονομίας, το οποίο βασίζεται στο πρότυπο “παίρνω-καταναλώνω-πετώ” και μας καλεί να σκεφτούμε και να βρούμε τρόπους να αμφισβητήσουμε τα καταναλωτικά πρότυπα και να χρησιμοποιήσουμε ξανά και ξανά υλικά και πόρους για να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας.

Χρονοδιάγραμμα

Η πρώτη φάση του Διαγωνισμού, με την υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής, ολοκληρώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου, ενώ στις 3 Μαρτίου 2022 η Οργανωτική Επιτροπή θα ανακοινώσει τις ομάδες οι οποίες προκρίνονται στην 2η φάση του Διαγωνισμού. Η Οριστική υποβολή των υλοποιημένων έργων  ολοκληρώνεται  έως 30 Μαΐου 2022 ενώ η Ανακοίνωση των έργων που πρώτευσαν ανά κατηγορία  αναμένεται  τον Ιούνιο 2022.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του Διαγωνισμού: https://openedtech.ellak.gr/

Λίγα λόγια για τον διαγωνισμό:

Ο 4ος Ανοιχτός Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην εκπαίδευση διεξάγεται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους, χωρίς να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων “κλειστών” προϊόντων.

Διοργανωτές και υποστηριχτές αυτής της προσπάθειας είναι  ο ΕΕΛΛΑΚ, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), το Ίδρυμα Ωνάση,  Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα, φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συλλογικοί φορείς.

Πηγή: https://openedtech.ellak.gr/

Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες
Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Βασικό
  • Ενδιάμεσο
  • Επαγγελματίας/Ειδικός ΤΠΕ
  • Προχωρημένο
Χώρα
  • Ελλάδα
Είδος πρωτοβουλίας
  • Εθνική πρωτοβουλία