Η Ευρωπαική Επιτροπή ανακοίνωσε τις έξι ομάδες που θα συμμετάσχουν στο εντατικό πρόγραμμα κατάρτισης και δοκιμών του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Εκπαίδευσης: “Επιτάχυνση Ψηφιακής Εκπαίδευσης” (Digital Education Accelerator).

Προηγήθηκε η πρόσκληση υποβολής προτάσεων, η οποία προκηρύχθηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού καλώντας τους αιτούντες να υποβάλουν τις δημιουργικές ψηφιακές εκπαιδευτικές προτάσεις- λύσεις τους με επίκεντρο τρία θέματα:

  • εστίαση στις αποκλειόμενες και ευάλωτες ομάδες
  • συμμετοχή στην (ψηφιακή) εκπαίδευση
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα

Οι ομάδες που επιλέχθηκαν είναι οι εξής:

  • Datorium, Λετονία: ενθαρρύνει και προετοιμάζει τους νέους να υλοποιήσουν τις ιδέες τους σε ένα παγκόσμιο ψηφιακό περιβάλλον, ενώ παράλληλα απλά τους βοηθούν στον προγραμματισμό της μάθησης.
  • d.teach, Βέλγιο: είναι ένα μη κερδοσκοπικό, παγκόσμιο διαδικτυακό σχολείο αφιερωμένο στην επανένταξη και τη διεθνοποίηση. Το ίδρυμα ειδικεύεται στην εξατομικευμένη διαδικτυακή εκπαίδευση.
  • Edumus, Εσθονία: είναι ένα σχολείο εξ αποστάσεως μάθησης που προσφέρει στους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την ευκαιρία να μελετήσουν ευρύ φάσμα εξειδικευμένων τομέων, όπως ο προγραμματισμός,  η αρχιτεκτονική ως περιβάλλον διαβίωσης και ο χρηματοοικονομικός γραμματισμός.
  • Futuclass, Εσθονία: προσφέρει επιστημονικές διαλέξεις που είναι διασκεδαστικές και συμβατές με το πρόγραμμα σπουδών στην εικονική πραγματικότητα για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Levebee, Τσεχική Δημοκρατία: η εφαρμογή Levebee βοηθά τους μαθητές προσχολικής αγωγής να καλύψουν τα κενά γνώσης τους στην αριθμητική. Με εκατοντάδες διακριτές ασκήσεις και προγράμματα σπουδών σχεδιασμένα να ενισχύουν τη μάθηση μέσα από την κατανόηση (learning bits) αναλύονται τα μαθηματικά θέματα σε εκατοντάδες ατομικές πολυσύνθετες ασκήσεις,.
  • Praktikal, Εσθονία: ένα εκπαιδευτικό οικοσύστημα STEM που εφοδιάζει τους εκπαιδευτικούς ώστε να παρέχουν κίνητρα σε μελλοντικούς μηχανικούς και επιστήμονες, προωθώντας τη μετάβαση σε μια κοινωνία που εκτιμά περισσότερο την επιστήμη.

Πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα:

Αποτελείται από δύο στάδια:

Στο α΄στάδιο θα πραγματοποιούνται εβδομαδιαίες διαδικτυακές συνεδρίες καθοδήγησης των συμμετεχόντων από εκπαιδευτές και ειδικούς στον τομέα της κατάρτισης και των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Βασική επιδίωξη είναι η προώθηση της καινοτομίας, η αύξηση της δημιουργικότητας της στήριξης επιτυχών εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών αιχμής.

Το β΄στάδιο περιλαμβάνει τη δοκιμή των προτεινόμενων λύσεων και την επικύρωση πρωτοτύπων σε ένα περιβάλλον που είναι ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκες κάθε ομάδας. Οι ομάδες μπορούν να αποφασίσουν αν θα πραγματοποιήσουν τις δοκιμές τους σε πραγματικό περιβάλλον ή σε εργαστήριο καινοτομίας.

Κατά τη διάρκεια των δύο σταδίων πραγματικοί δοκιμαστές θα αλληλεπιδρούν άμεσα με τα πρωτότυπα μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων. Επίσης, προβλέπονται διάφορες μορφές μάθησης όπως α) η ομαδική, ομότιμη και επιχειρηματική μάθηση, β) μάθηση μέσω ιδιόχειρης δημιουργίας/ κατασκευής/παραγωγής (Craftorship) και γ) μάθηση μέσω πειραματισμού. Απώτερος σκοπός της μαθησιακής διαδικασίας είναι οι συμμετέχοντες να είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις ιδέες τους και να αποκτούν ικανότητες υψηλού επιπέδου.

Γίνετε μέλος της κοινότητας του Κόμβου, εάν επιθυμείτε να συμμετάσχετε στο πρόγραμμα  «Επιτάχυνση Ψηφιακής Εκπαίδευσης» του 2023.

© Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Αναδημοσίευση άρθρου: Digital Education Accelerator 2022: Commission announces the selected teams, Digital Skills & Jobs Platform, created by Federica Tondo

Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Ενδιάμεσο
Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες
Χώρα
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
Είδος πρωτοβουλίας
  • Θεσμική πρωτοβουλία της ΕΕ
Διαβάσετε περισσότερα