Το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων της Σχολής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πειραιώς διαθέτει το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών: «Ηλεκτρονική Μάθηση».
Καθώς, η αποτελεσματικότητα των παραδοσιακών μοντέλων εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης να ανταποκριθούν στις τρέχουσες αυξημένες απαιτήσεις τίθεται σε αμφισβήτηση, νέα μοντέλα, όπως το μοντέλο της μικτής (blended) ή διαδικτυακής (online) διδασκαλίας και μάθησης (teaching & learning) εφαρμόζονται, μελετώνται και υιοθετούνται σε μεγάλη κλίμακα.

Ως αποτέλεσμα, τα τελευταία χρόνια από την μία πλευρά έχει δημιουργηθεί μεγάλο πλήθος νέων επιχειρήσεων που σχεδιάζουν, υλοποιούν και παρέχουν ψηφιακές εκπαιδευτικές υπηρεσίες και από την άλλη όλοι οι υπάρχοντες παραδοσιακοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες τους ώστε να ανταποκρίνονται στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Αυτό έχει οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση στις αντίστοιχες θέσεις εργασίας επαγγελματιών της εκπαίδευσης ικανών να υποστηρίξουν την ψηφιακή εκπαίδευση η οποία αποτελεί βασική εκπαιδευτική καινοτομία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Στόχοι του προγράμματος

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη όλων των απαραίτητων ψηφιακών ικανοτήτων για νέους απόφοιτους ΑΕΙ και επαγγελματίες της εκπαίδευσης, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο διαρκώς εξελισσόμενο πεδίο της Ψηφιακής Εκπαίδευσης. Είναι το παλαιότερο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο αντικείμενο αυτό στην Ελλάδα, λειτουργεί από το 2006, έχει περισσότερους από 500 απόφοιτους/ες με 100% απορρόφηση στο αντικείμενο σπουδών και σημαντικό ποσοστό σε ηγετικές θέσεις και συνδέεται άμεσα με την αγορά εργασία.
Κύρια αντικείμενα του Π.Μ.Σ. είναι i) η περαιτέρω επιστημονική εξειδίκευση νέων επιστημόνων στα γνωστικά αντικείμενα που σχετίζονται με την τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση, ii) η δια βίου εκπαίδευση επιστημόνων οι οποίοι ήδη απασχολούνται σε ελληνικές ή διεθνείς επιχειρήσεις και οργανισμούς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα καθώς iii) και η προετοιμασία για σπουδές διδακτορικού επιπέδου στα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων.

Βασική επιδίωξη του είναι η προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ανάπτυξη και διαχείριση τεχνολογικά υποστηριζόμενων εκπαιδευτικών συστημάτων και υπηρεσιών. Σ’ αυτό το πλαίσιο, οι απόφοιτοι του Π.Μ.Σ. δύνανται να στελεχώσουν υπηρεσίες και οργανισμούς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και της έρευνας και εκπαίδευσης σε θέματα που άπτονται της ανάπτυξης, εφαρμογής και διαχείρισης ψηφιακών τεχνολογιών, συστημάτων και υπηρεσιών στην εκπαίδευση και δια βίου μάθηση.

Μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών

Η χρονική διάρκεια σπουδών του προγράμματος είναι τρία εξάμηνα, οδηγεί σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) στην «Ηλεκτρονική Μάθηση» (MSc in e-Learning) ενώ οι θεματικές ενότητες που διαπραγματεύεται είναι οι εξής:
-Αλληλεπίδραση Ανθρώπου – Μηχανής
-Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός
-Εκπαιδευτικό Υλικό για Περιβάλλοντα Ψηφιακής Μάθησης
-Θεωρίες Μάθησης και Διδακτικά Μοντέλα
-Τεχνολογίες Μάθησης και Διδασκαλίας
-Εκπαίδευση η-Εκπαιδευτών
-Υποστηρικτικές Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή
-Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
-Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία

Επίσης, χορηγεί Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια στους αποφοίτους του (ΦΕΚ 538/Β’/20-02-2020). Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε συνεργασία με Πανεπιστήμια ή Ερευνητικά Ιδρύματα του εξωτερικού, μέσω του προγράμματος LLP Erasmus, ή σε συνεργασία με επιχειρήσεις της Ελλάδας, μέσω του προγράμματος Πρακτικής Άσκησης για μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Για περισσότερες για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα καθώς και τη δυνατότητα υποβολής αίτησης συμμετοχής σε αυτό, μπορεί να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://masters.ds.unipi.gr/elearning/

Organization
Target audience
  • Digital skills for ICT professionals and other digital experts.
Digital technology / specialisation
  • Digital skills
Digital skill level
  • Digital Expert
Country
  • Greece
Industry - Field of Education and Training
  • Information and Communication Technologies (ICTs) not further defined
Target language
  • Greek
Type of initiative
  • National initiative
Target group
  • Persons in tertiary education (EQF 6)
  • Persons who have completed tertiary education (EQF 7)
Typology of training opportunities
  • Educational programme
Learning activity
  • educational programme
Assessment type
  • Blended
Training duration
  • Multiple years
Attending fee
Paid
Certificate/credential fee
Paid
Type of training record
  • Single offer
Effort
  • Full time
Credential offered
  • Learning activity
Self-paced course
No
Διαβάσετε περισσότερα