Ψηφιακές δεξιότητες για την ανάπτυξη του τουρισμού στον Δήμο Θεσσαλονίκης

Σε εκδήλωση με θέμα «Ψηφιακές δεξιότητες για την ανάπτυξη του τουρισμού στον Δήμο Θεσσαλονίκης», που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης (Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου) την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου, ανακοινώθηκε η συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης με την Google Ελλάδας στον τομέα του τουρισμού. Η εκδήλωση εντάσσεται στις δράσεις της «Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση», μέλος της οποίας είναι η Google Ελλάδος, και αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων εκδηλώσεων στην Περιφέρεια Κρήτης και στην Περιφέρεια Ιωαννίνων. Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει τον συντονιστικό ρόλο της «Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση» και το Τμήμα Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών είναι η υπεύθυνη μονάδα για την οργάνωση και λειτουργία της Εθνικής Συμμαχίας.

Η συνεργασία αφορά πρόγραμμα εκπαίδευσης εξάμηνης διάρκειας (Σεπτέμβριος 2018-Μάρτιος 2019) των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες μέσω της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online”.  Στόχο του προγράμματος συνιστά η ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας των εν λόγω επιχειρήσεων, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες, καθιστώντας την πόλη της Θεσσαλονίκης ελκυστικό προορισμό για όλη τη διάρκεια του έτους. Η εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια ειδικών εισηγητών της Google Ελλάδος, των Online Advisors, οι οποίοι έχουν λάβει ειδική και εκτενή εκπαίδευση πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Ήδη, τέσσερεις Online Advisors έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή και κατά το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις, αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου. Οι συναντήσεις θα επικεντρώνονται σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στο πώς μπορούν οι επιχειρηματίες να εφαρμόσουν στην πράξη τις δεξιότητες αυτές, προκειμένου να δείξουν στον κόσμο και στους δυνητικούς ταξιδιώτες, τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της. Κάθε τοπική επιχείρηση, είτε συνδέεται άμεσα είτε έμμεσα με τον τουρισμό, μπορεί να εγγραφεί στα ομαδικά σεμινάρια ή να ζητήσει μία κατ’ ιδίαν συνάντηση, επικοινωνώντας με την ηλεκτρονική διεύθυνση g.co/greektourism/thessaloniki

Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γ. Μπουτάρης,  ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, κ. Σ. Πέγκας και ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Κοινωνίας των Πολιτών, κ. Ν. Φωτίου, ο οποίος ανήγγειλε την επικείμενη ένταξη του Δήμου Θεσσαλονίκης στην «Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση». Οι βασικοί ομιλητές ήταν ο Γενικός Διευθυντής της Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα, κ. Γρηγόρης Ζαριφόπουλος και από πλευράς Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ο κ. Ν. Μιχαλόπουλος, Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων και ο κ. Χ. Κοκκάλας, Προϊστάμενος του Τμήματος Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο Γενικός Διευθυντής της Google Ελλάδας & οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η παρουσία στην εκδήλωση του Πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, κ. Geoffrey R. Pyatt, ο οποίος εξήρε την πρωτοβουλία για την τόνωση του τουρισμού στην Θεσσαλονίκη με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Ο Πρέσβης των ΗΠΑ

Η συμμετοχή του κοινού, εκπρόσωποι των τοπικών και εθνικών ΜΜΕ, της τοπικής αυτοδιοίκησης, της Εθνικής Συμμαχίας, του Αμερικανικού Προξενείου, της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών επιχειρήσεων, κατέδειξε το ευρύτερο ενδιαφέρον που υπάρχει για τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου.

Η σημασία της ψηφιακής αναβάθμισης του τουριστικού κλάδου της χώρας αποτυπώνεται και σε πρόσφατη έρευνα του Οxford Economics (http://www.nationalcoalition.gov.gr/wp-content/uploads/2018/09/The-impact-of-online-content-on-European-tourism.pdf). Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από 170.000 νέες θέσεις εργασίας, εάν το ψηφιακό περιεχόμενο του τουριστικoύ τομέα αναπτυχθεί και φτάσει στα επίπεδα άλλων χωρών. Μέχρι σήμερα, μέσα από την πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, περισσότεροι από 100.000 Έλληνες, στελέχη μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων και μελλοντικοί επαγγελματίες του τουρισμού, έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, σε περισσότερες από 80 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Η εκδήλωση έλαβε εκτεταμένη δημοσιογραφική κάλυψη. Σχετικούς συνδέσμους μπορείτε να βρείτε εδώ.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Δημαρχείου το πρώτο εκπαιδευτικό σεμινάριο για τις τοπικές επιχειρήσεις, το οποίο παρακολούθησαν περίπου 80 άτομα.